Pages

"PenGgEnap"

Sunday, January 2, 2011

Slamat Tahun Baru 2011

Selamat Tahun Baru untuk semua.. bila dah masuk setiap tahun baru, masing2 akan bertanya soalan yg sama setiap tahun..
Apa AZAM anda?
Maka berbagai2 jawapan yg akan diterima, ada yg lebih kepada merubah sikap diri, ada yg ingin menambah baik kehidupan, malah xkurang yg ingin berkahwin.. hahaha. atau masih ada yg ingin ditahap yg sama.
Tetapi apa yg ada pada AZAM kalau tanpa usaha, ia sama seperti angan2 Mat Jenin sahaja. Maka berubahlah dan berusaha dalam mencapai apa yg kita inginkan.
31.12.2010- tarikh ini kebanyakan media membuat liputan peristiwa penting sepanjang tahun 2010. Dan pada malamnya, kebanyakan anak muda keluar untuk Count Down di Dataran atau ronda2 beramai2. Berpesta, merempit, dan pelbagai ragam pada malam itu. Alangkah baiknya kalau pada malam itu masing2 berada di masjid, solat dan berdoa adalah lebih baik dari membuang masa dengan sesuatu yg sgt menghampiri maksiat.
Seperti tahun lepas, satu kenyataan di akhbar menyatakan bulan September mencatatkan kadar kes membuang bayi yg paling tinggi. Kenapa? sebab malam 31 Dis merupakan malam membuat anak tahun baru. Kalau xpercaya, kita bersama tunggu bulan itu datang..
"Ya Allah, jauhilah kami dari musibah yg besar ini. Sesungguhnya kami memohon perlindungan-Mu dari hasutan syaitan laknat. lindungilah ahli keluarga kami, sahabat kami, kaum kami dan seluruh umat islam dari kealpaan ini dan tunjukkan kami jalan yg benar. Amin"

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...